Gazdálkodási osztály

Számviteli csoport

Vezetője a Gazdálkodási osztályvezető, akinek közvetlen függelmi felettese az IMFK igazgatója.

Az osztályvezető közvetlen irányítása alá tartozik a Számviteli csoport.

Működési területe felöleli az intézmények és az IMFK számviteli feladatainak, a gazdálkodási, vagyon nyilvántartási, leltározási, selejtezési feladatok ellátását és szakmai irányítását.

Felelős:

  • a számviteli rend betartásáért,
  • a bizonylati rend és fegyelem betartásáért és ellenőrzéséért,
  • az intézményi és összevont költségvetési okmányok kiállításáért,
  • az intézményi és összevont mérlegbeszámolók elkészítéséért és annak valódiságáért,
  • befektetett eszközök analitikus nyilvántartásáért,
  • a feladatkörébe tartozó tevékenység hatékony ellátásáért és gazdaságos megvalósításáért,
  • jogszabályi változások figyelemmel kíséréséért.

Részletes tevékenységi körét a felelősségi rendszerét a Gazdálkodási osztály ügyrendje tartalmazza.

Számviteli csoport elérhetőségei

Pénzügyi csoport működésének bemutatása

A pénzügyi csoport az IMFK és az önállóan működő intézmények gazdálkodásával kapcsolatos pénzforgalmat érintő feladatokat lát el 12 fővel.

 Az osztály szervezete feladatok szerint:

osztályvezető 1 fő
pénztáros 1 fő
operatív pénzügy 8 fő
élelmezés 2 fő

A pénzforgalom bonyolításához szükséges likviditásról, a bevételek feldolgozásáról, a bank kivonatainak alátámasztásáról  1 fő gondoskodik,

  • hetente összesíti a pénz igényeket az Önkormányzat felé,
  • nyilvántartásba veszi a bevételeket,
  • utalványt készít a szükséges alapbizonylatokkal,
  • a bankkivonathoz csatolja a kiadási bizonylatokat,
  • elvégzi a biztosításból adódó feladatokat,
  • előkészíti az illetmény előlegek kifizetését.

A bérbeadások és egyéb továbbszámlázandók kiszámlázását 2 fő látja el,

  • ellenőrzi a szerződések szabályosságát,
  • ellenőrzi a partnerek adószámát,
  • megállapítja a magán célú telefonköltségek összegét,
  • kiállítja a szükséges számlákat,
  • bonyolítja a telefon előfizetések és készülékek megrendelését.

A készpénzben történő kifizetések alapjául szolgáló számlákat 2 fő ellenőrzi és rögzíti a rendszerben, ahol előállítja a kifizetéshez szükséges utalványokat és ellenőrzi a kötelezettségvállaláshoz szükséges megrendelők, szerződések meglétét, valamint  elvégzi a teljesítések keretre terhelését az egységes integrált rendszer kötelezettségvállalási moduljában.

Ezen a területen folyik a költségvetés terhére:

  • utólagos elszámolásra kiadott előlegek,
  • rovatos elszámolások,
  • útiköltségek,
  • gépjárművek működéséhez szükséges költségek, és
  • adóbevallások

teljes körű ügyintézése.

A projektnyilvántartással kapcsolatos teendőket osztott feladatként látják el:

  • beszerzi a pályázatok beadásához igényelt dokumentumokat,
  • gondoskodik az alszámlák megnyitásáról.
  • a pályázatok elnyerését követően kialakítja a projektkódokat,
  • nyilvántartásba veszi a pályázatokat,
  • feldolgozza a pályázatok terhére a kézpénzes kifizetéseket,
  • elvégzi a teljesítések keretre terhelését a kötelezettség vállalás programban,
  • nyilvántartásba veszi az átutalásos tételek teljesítését,
  • elvégzi a teljesítések keretre terhelését a kötelezettség vállalás programban,
  • rendszeresen egyezteti a pályázatok felhasználását,
  • gondoskodik az alszámlák forgalmának átvezetéséről,
  • előkészíti az elszámoláshoz szükséges dokumentumokat.

A házipénztár működését 1 fő biztosítja:

  • gondoskodik a szükséges kézpénzről,
  • elvégzi a kifizetéseket,
  • megrendeli és kiadja az igényelt étkezési utalványokat,
  • eljuttatja a felhasználókhoz a tételes telefonforgalom listáját.

Az átutalással történő kifizetések alapjául szolgáló számlákat a költségvetés és a pályázatok terhére 3 fő ellenőrzi, rögzíti és utalja a rendszerben:

  • gondoskodik a számlák szükséges igazoltatásáról,
  • ellenőrzi a kifizetés alapjául szolgáló szerződések és megrendelők meglétét,
  • elkészíti az utaláshoz szükséges utalványokat,
  • teljesíti az átutalásokat,
  • a költségvetés terhére elvégzi a teljesítések keretre terhelését,
  • elvégzi a számlareklamációk és folyószámla egyeztetések teljes körű ügyintézését.

Az ellátottak étkeztetéséből és a gondozási díjak beszedéséből adódó feladatokat 2 fő látja el:

  • összesíti és továbbítja a szolgáltató felé a megrendeléseket,
  • ellátja a napi lemondás és diétás étkezés teljes körű ügyintézését,
  • rögzíti a megrendelőket a rendszerben,
  • rögzíti és ellenőrzi a beszállítók számláit,
  • összesíti a kedvezményeket a könyvelés felé.

Pénzügyi csoport elérhetőségei

Bér-és Munkaügyi csoport működésének bemutatása

Az osztályvezető közvetlen irányítása alá tartozik a Bér- és Munkaügyi csoport.

Működési területe felöleli a munkaüggyel, bérügyvitellel és a TB ügyekkel kapcsolatos feladatok ellátását és szakmai irányítását.

Felelős:

  • a nem rendszeres járandóságok számfejtésének pontosságáért,
  • a munkaterületét érintő jogszabályok betartásáért, jogszabályi változások figyelemmel kiséréséért,
  • a klf. statisztikai szolgáltatások és jelentések határidejének betartásáért.

A feladat ellátása során a csoport valamennyi dolgozója köteles az adatok védelmére vonatkozó szabályok szerint eljárni.

Részletes tevékenységi körét, felelősségi rendszerét a Bér- Munkaügyi csoport ügyrendje tartalmazza.

Az osztály munkakörei:

Az osztály 6 álláshellyel rendelkezik:

osztályvezető 1 fő
munkaügyi ügyintéző 3 fő
bér- és TB ügyintéző 1 fő
bérellenőr 1 fő

A munkaügyi ügyintézők feladata

IMFK és a kerületben önállóan működő intézmények dolgozói részére a közalkalmazotti jogviszony, köztisztviselői jogviszony, egyéb munkaviszony létesítésével  és  megszüntetésével kapcsolatos munkaügyi teendők ellátása jogszabály szerint,

  • a dolgozók jogviszonyával kapcsolatos egyéb határozatok elkészítése,
  • számítógépes személyi nyilvántartás szabályos kezelése, karbantartása,
  • hiányzó és túlóra jelentés összesítése, ellenőrzése és továbbítása,
  • a kötelező és éves bérfejlesztések átsorolási okmányainak elkészítése,
  • nyugdíjazás esetén a szükséges iratok elkészítése, továbbítása a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság felé,
  • szabadság nyilvántartás vezetése,
  • MÁV igazolványok érvényesítésével kapcsolatos teendők ellátása,
  • adatszolgáltatás beszámolóhoz, költségvetés előkészítéséhez,
  • OEP jelentés elkészítése a biztosítottakról,
  • Negyedéves statisztika elkészítése és továbbítása a MÁK felé.

Bér – TB ügyintézők feladata

  • IMFK és a kerületben önállóan működő intézmények dolgozóinak személyi jellegű nem rendszeres juttatásainak számfejtése,
  • a számfejtett bérekről, levonásokról különböző kigyűjtéseket és összesítéseket készít, melyet a könyvelés felé átad,
  • adatokat szolgáltat a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság felé.

Bér- és Munkaügyi csoport elérhetőségei

Írjon nekünk!

Amennyiben kérdése, észrevétele van, van tájékoztatást szeretne kérni írjon nekünk.

Kérdésem van