A XIII. kerületi Intézményműködtető és Fenntartó Központon belül működő Informatikai Szolgáltató Osztály felelőssége az informatika szolgáltatások biztosítása Az Informatikai Szolgáltató Osztály szervezeti felépítését a mellékelt szervezeti ábra szemlélteti.
Az ISZO koordinálja az egyes fejlesztéseket és beszerzéseket, hangolja össze az üzemeltetési feladatokat – és adatbiztonsági szempontból felügyeli az informatikai rendszerek működését.
Az egyes szakági feladatokat ellátó munkatársak három csoportba vannak szervezve.
A központi alkalmazások csoport üzemelteti az összes olyan informatikai alkalmazást, mely lefedi a kerületi központi és az egyes intézményekhez rendelt alkalmazásokat. A technológia függvényében az üzemeltetési és fejlesztési feladatok elkülönülnek különféle technológiai csoportokra. A központi alkalmazásokét felelős csoport látja el az informatikai hálózat üzemeltetését. A kábelezés és hálózati kapcsolóelemek működtetése mellett, ez a csoport felelős a hálózati biztonsági rendszerek (tűzfalak, szűrők, stb) üzemeltetéséért és kapcsolódó fejlesztések koordinációjáért is.
A PC támogatási csoport felelős az intézményi kliens gépek üzemeltetéséért, karbantartásáért, az esetlegesen előforduló hibaelhárításáért és a kapcsolódó fejlesztésekért. A csoport tagjai felelősek az intézményekben üzemelő informatikai laborok működéséért a hardver és szoftver elemek hibátlan működtetéséért.
Az egészségügyi rendszerek támogatási csoport felelős az Egészségügyi Szolgálatnál, házi és gyermekorvosoknál, valamint a védőnői szolgálatnál lévő kliens gépek üzemeltetéséért, karbantartásáért, az esetlegesen előforduló hibaelhárításáért és a kapcsolódó fejlesztésekért.
Az ISZO működési feltételeit a szervezet ügyrendje szabályozza. A szervezeten belüli működését az ISZO-n belüli szabályzatok írják le. Az egyes szolgáltatásokat, technológiai környezetet és az üzemeltetés rendjét a csatolt guide-ok, kézikönyvek, policy-k fedik le.
A kerületi közvélemény a weben közzétett segédletek és az ISZO által küldött körlevelek alapján tájékozódhatnak az üzemelés rendjéről és a biztosított szolgáltatások színvonaláról.
Az ISZO szakembergárdája magyarországi összehasonlításban jól képzett, fiatal, nagy munkabírású szakemberekből áll. Más kerületekkel összehasonlítva – az erős belső szabványosítás és automatizálás eredményeképpen a gépszámra illetve felhasználóra vetített informatikai humán erőforrás minimális. A kerületben működő rendszerek fokozódó informatikai támogatást igényelnek, ezért a jelenlegi emberi erőforrás nem elégséges, ugyanakkor a költségvetési szigor nem teszi lehetővé a szakembergárda növelését. Az ISZO jelenleg a központi management rendszer bevezetésén dolgozik, melynek segítségével egy kis létszámú csapat eredményesen és magas színvonalon tudja ellátni az informatikai támogatási feladatokat.
Külső szerződéses partnereket a napi munkafolyamatok szervezésében nem veszünk igénybe, csak az egyes technológia-részterületek esetében használunk partnereket támogatási vagy rendelkezésre állási szerződés keretein belül.