ISZO

A szervezet bemutatása

A XIII. kerületi Intézményműködtető és Fenntartó Központon belül működő Informatikai Szolgáltató Osztály felelőssége az informatika szolgáltatások biztosítása Az Informatikai Szolgáltató Osztály szervezeti felépítését a mellékelt szervezeti ábra szemlélteti.

Az ISZO koordinálja az egyes fejlesztéseket és beszerzéseket, hangolja össze az üzemeltetési feladatokat – és adatbiztonsági szempontból felügyeli az informatikai rendszerek működését.

Az egyes szakági feladatokat ellátó munkatársak három csoportba vannak szervezve.

A központi alkalmazások csoport üzemelteti az összes olyan informatikai alkalmazást, mely lefedi  a kerületi központi és az egyes intézményekhez rendelt alkalmazásokat. A technológia függvényében az üzemeltetési és fejlesztési feladatok elkülönülnek különféle technológiai csoportokra. A központi alkalmazásokét felelős csoport látja el az informatikai hálózat üzemeltetését. A kábelezés és hálózati kapcsolóelemek működtetése mellett, ez a csoport felelős a hálózati biztonsági rendszerek (tűzfalak, szűrők, stb) üzemeltetéséért és kapcsolódó fejlesztések koordinációjáért is.

A PC támogatási csoport felelős az intézményi kliens gépek üzemeltetéséért, karbantartásáért, az esetlegesen előforduló hibaelhárításáért és a kapcsolódó fejlesztésekért. A csoport tagjai felelősek az intézményekben üzemelő informatikai laborok működéséért a hardver és szoftver elemek hibátlan működtetéséért.

Az egészségügyi rendszerek támogatási csoport felelős az Egészségügyi Szolgálatnál, házi és gyermekorvosoknál, valamint a védőnői szolgálatnál lévő kliens gépek üzemeltetéséért, karbantartásáért, az esetlegesen előforduló hibaelhárításáért és a kapcsolódó fejlesztésekért.

Az ISZO működési feltételeit a szervezet ügyrendje szabályozza. A szervezeten belüli működését az ISZO-n belüli szabályzatok írják le. Az egyes szolgáltatásokat, technológiai környezetet és az üzemeltetés rendjét a csatolt guide-ok, kézikönyvek, policy-k fedik le.
A kerületi közvélemény a weben közzétett segédletek és az ISZO által küldött körlevelek alapján tájékozódhatnak az üzemelés rendjéről és a biztosított szolgáltatások színvonaláról.

Az ISZO szakembergárdája magyarországi összehasonlításban jól képzett, fiatal, nagy munkabírású szakemberekből áll. Más kerületekkel összehasonlítva – az erős belső szabványosítás és automatizálás eredményeképpen a gépszámra illetve felhasználóra vetített informatikai humán erőforrás minimális. A kerületben működő rendszerek fokozódó informatikai támogatást igényelnek, ezért a jelenlegi emberi erőforrás nem elégséges, ugyanakkor a költségvetési szigor nem teszi lehetővé a szakembergárda növelését. Az ISZO jelenleg a központi management rendszer bevezetésén dolgozik, melynek segítségével egy kis létszámú csapat eredményesen és magas színvonalon tudja ellátni az informatikai támogatási feladatokat.

Külső szerződéses partnereket a napi munkafolyamatok szervezésében nem veszünk igénybe, csak az egyes technológia-részterületek esetében használunk partnereket támogatási vagy rendelkezésre állási szerződés keretein belül.

Szervezeti felépítés

Az ISZO közvetlenül az IMFK keretein belül működik, de szakmai felügyeletét az Önkormányzat Informatikai szakcsoportjának jegyzői referense (Bodolai Rómeó) látja el. Pedagógiai, szociális, kulturális, valamint vagyonkezelő intézmények számára nyújunk szolgáltatásokat. Munkatársaink az egyes intézményi típusok szerint a következő feladatokat látják el.

https://imfk.bp13.hu/wp-content/uploads/2024/04/user-1.svg

Osztályvezető

Nagy Péter

https://imfk.bp13.hu/wp-content/uploads/2024/04/user-1.svg

Szerverek, csoportházirendek

Hetényi Krisztián
Koncsek Zoltán
Molnár Balázs

https://imfk.bp13.hu/wp-content/uploads/2024/04/user-1.svg

Hálózati feladatok

Budai Gábor
Lénárt Richárd

https://imfk.bp13.hu/wp-content/uploads/2024/04/user-1.svg

Helpdesk

Barakonyi László
Bakos Zsolt

https://imfk.bp13.hu/wp-content/uploads/2024/04/user-1.svg

Hibabejelentés

Lénárt Richárd

Hiba bejelentés

A felmerülő hibákat, megoldandó informatikai problémákat Helpdesk rendszeren, e-mailben és telefonon lehet bejelenteni.

Helpdesk rendszeren keresztüla következő címen adhatja fel hibajegyét: helpdesk.budapest13.hu.
Bejelentkezéshez a felhasználó neve és jelszava megegyezik azzal a felhasználó névvel és jelszóval, mellyel a számíttógépébe jelentkezik be.

E-mailben kérjük 

  • röviden leírni a hiba jellegét ill. az elvégzendő feladatot (pl. akkor, ha új szoftvereket kell telepíteni),
  • mely eszözt/eszözöket érint a bejelentés 
  • a bejelentő intézményt 

Telefonon a sürgősen megoldandó problémák bejelentését fogadjuk.

Szolgáltatások

Központi szolgáltatások

  • Adatbázisok üzemeltetése
  • Gazdálkodási rendszer (IMI rendszer) üzemeltetése
  • Intézményi könyvtári rendszerek üzemeltetése
  • Licenc szerverek üzemeltetése
  • Terminálszerverek üzemeltetése
  • Központi Címtár rendszer üzemeltetése
  • Központi háttértár rendszerek, személyre szóló és közösségi háttértárak üzemeltetése
  • Vírusszűrés
  • Napi inkrementális, heti teljes mentések üzemeltetése (levelezés, adatbázisok, háttértár)
  • Központi alkalmazások szoftverkövetése, mentése, reprodukciója
  • Web portál üzemeltetése, intézményi weboldalak üzemeltetése

Desktopos szolgáltatások

  • HelpDesk
  • PC hardver támogatás
  • Konszignációs raktár üzemeltetése (2008 közepétől)
  • Informatikai laborok üzemeletetése
  • PC park szoftver környezetének aktualizálása
  • PC park hardver környezetének aktualizálása
  • Teamviewer menedzsment
  • Microsoft támogatás (Office)
  • Vírusirtás (PC oldali), Spyware irtás
  • Active Directory – beléptetés
  • Intézményi programcsomagok

Hálózati szolgáltatások

  • Hálózati kapcsoló elemek üzemeltetése, szoftver követése
  • Internet kapcsolat biztosítása
  • Wifi szolgáltatások
  • Védett szegmensek (VLAN)
  • 100 Mbps desktop
  • Tűzfal renszer üzemeltetése
  • IDS/IPS rendszer
  • Hálózat monitorozás

Adminisztratív szolgáltatások

  • Informatikai leltár (szoftware/hardware)
  • Beszerzések adminisztratív munkái
  • Informatikai stratégia készítés
  • Beszámolók készítése
  • Informatikai audit
  • Adatbiztonsági szabályrendszer készítése
  • Belső oktatások szervezése

Szabályzatok

Az Informatikai szabályzatok bizalalmas dokumentumok, csak és kizárólag munkatársak részére megtekinthetőek.

Elérhetőségek

Írjon nekünk!

Amennyiben kérdése, észrevétele van, van tájékoztatást szeretne kérni írjon nekünk.

Kérdésem van